1887

n Historia - Heritage vs history : the end of a noble tradition?

USD

 

Abstract

<b>Erfenis vs geskiedenis : die einde van 'n edel tradisie?</b> <br>Die artikel het ten doel om die verhouding tussen erfenis en geskiedenis daar te stel in die konteks van die heersende debat wat tans in die plaaslike en internasionale milieu gevoer word. Daar word ook op die outeur se pogings gekonsentreeer om 'n versoening te bewerkstellig tussen haar eie radikale benadering tot die Suid-Afrikaanse historiografie en die werk waarmee sy besig is in die daarstelling van 'n openbare uitstalling van Suid-Afrika sedert die vroegste tye tot 1994. Akademici is daarvan beskuldig dat hulle plaaslike en oorsee openbare mening probeer 'wettig' het deur die intellektuele gesag onder hierdie omstandighede te manipuleer. In Suid-Afrika het die behoefte om die dominante apartheidsnarratief van die geskiedenis te ondermyn 'n buitengewone aansporing gegee vir die natuurlike geneigdheid van die historikus om die 'korrekte' konsepsies daar te stel. <br>In die artikel oorpeins die skrywer die perverse uitlokking van akademici, en sy probeer om sommige van die spanningslyne wat ontstaan wanneer mens probeer om te vertaal. Dit verteenwoordig komplekse en kontroversiële teoretiese argumente wat in die akademie gevoer word om 'n uitstalling te skep wat vir die publiek toeganklik is. Opsluit gaan dit daaroor dat die besoekers vir hulself kan besluit.

The article examines the relationship between Heritage and History in the context of what has been a vigorous international and local debate. It also draws on the author's attempts to reconcile her own schooling in radical South African historiography with work on a public exhibition of South African history stretching from the dawn of time to 1994. Academics have been criticised here and abroad for trying to 'legislate' public opinion through manipulating their intellectual authority under these kinds of circumstances. In South Africa the desire to undermine the dominant apartheid narrative of South African history adds a particular impetus to the academic historian's natural inclination to 'correct' public misconceptions. In the article the author reflects on the perverse temptations that present themselves to academics, and attempts to explore some of the tensions that arise when one tries to translate what may be complex and controversial theoretical arguments that are made in the academy into an accessible public display, which allows visitors to make up their own minds.

Loading

Article metrics loading...

/content/hist/48/1/EJC38098
2003-05-01
2016-12-07
This is a required field
Please enter a valid email address
Approval was a Success
Invalid data
An Error Occurred
Approval was partially successful, following selected items could not be processed due to error