1887

oa Litnet Akademies : 'n Joernaal vir die Geesteswetenskappe, Natuurwetenskappe, Regte en Godsdienswetenskappe - Die laaste avontuur? 'n Bespreking van die Woeste Land-tema in : geesteswetenskappe

 

Abstract

Binne die Arturiaanse letterkunde vind die soektognarratief by uitstek neerslag in die graalromans. 'n Ondersoek na die Woeste Land-tema in dui daarop dat hierdie roman daarop gemik was om 'n einde te bring aan die avonture en hoofse ridderskap wat die soektognarratief in die meeste ander Artur-romans gedryf het. In hierdie roman word die Heilige Graal deur die goddelik-geïnspireerde ridders gevind, terwyl die hoofse ridders hulle in 'n Woeste Land, gekenmerk deur avontuurloosheid, bevind. Die samesteller van die Middelnederlandse wou - soos talle ander skrywers - egter nie toelaat dat die Arturiaanse genre 'n voortydige dood sterf nie. Hy fnuik die skrywer van in sy doel: 'n vertaling en versbewerking van - word die vierde in 'n reeks van tien ridderromans. Aan die einde van word die Heilige Graal in die hemel opgeneem en nooit weer op die aarde gesien nie. Net soos die skrywer egter misluk het in sy poging om 'n einde aan die ridderroman te bring, het hy ook daarin misluk om vir latere skrywers voor te skryf oor die ewige woning van die Heilige Graal. Die graal is intussen in boeke en films weer gevind en soms net daarna weer verloor. Dikwels is dit nooit gevind nie, as simbool van die mens se soeke na betekenis of individuasie of die ontwyking van voleinding. Te midde van ons moderne Woeste Land of "Waste Land", dryf dit as simbool én as relikwie steeds talle soektogte.


The writer of the Medieval grail romance, , finds himself in the company of many an Arthurian romance writer when he sets out to edify and instruct the reader with his text. The nature of his edifying message is, however, not typical of the chivalric romance. The message of is a religious one: courtly knighthood leads to perdition, while religious knighthood leads to success in the quest for the Holy Grail. In this article I want to trace how the development of the Waste Land theme in this romance is used not only to promote religious or spiritual knighthood, but also to write the finale of the Arthurian genre. Consequently I want to show how this attempt by 's writer was thwarted by the compiler of the Middle Dutch . In the an adaptation of , is the third of three grail romances and only the fourth of ten Arthurian romances. While was supposed to give a final glimpse of the Holy Grail and bring the knightly adventures of the romance to an end, it becomes part of the foreword to man's centuries long fascination with this very cup and just another literary quest.

Loading

Article metrics loading...

/content/litnet/11/2/EJC157496
2014-08-01
2016-12-07
This is a required field
Please enter a valid email address
Approval was a Success
Invalid data
An Error Occurred
Approval was partially successful, following selected items could not be processed due to error